Świetny pierwszy rok emporia w Polsce

W ciągu pierwszego roku obecności na polskim rynku, telefony marki emporia pojawiły się w ofertach wszystkich czterech największych operatorów telefonii komórkowej. Emporia Telecom wprowadziła w tym czasie do Polski cztery modele telefonów dla dojrzałych konsumentów ceniących prostotę funkcji i wzornictwa oraz wspierała kampanie społeczne służące aktywizacji seniorów w różnych sferach codziennego życia. Działania firmy spotkały się z powszechną aprobatą polskich konsumentów.

Debiutując w Polsce we wrześniu 2009 r., we współpracy z siecią Era, firma wprowadziła na rynek dostosowany do potrzeb seniorów model emporiaTALKpremium. Wkrótce w sprzedaży detalicznej, w sieci handlowej Vobis S.A. obejmującej ponad 200 salonów sprzedaży i sklep internetowy www.vobis.pl, pojawiły się dwa kolejne modele: emporiaLIFEplus i emporiaTALK. Ten ostatni z początkiem 2010 r. wprowadził do swojej oferty także operator sieci Plus, a kilka miesięcy później również Play. Telefony emporia przez kilka miesięcy utrzymywały się na pierwszych miejscach list 10 najlepiej sprzedających się telefonów sieci Vobis, wyprzedzając produkty największych światowych marek.

emporia_Pierwsze urodziny

Najnowszy, czwarty na polskim rynku telefon emporia to elegancka i minimalistyczna emporiaELEGANCE – od lipca 2010 r. dostępna w sieciach Era, Plus, Play i Orange. Tym samym, po roku działalności firmy w Polsce, modele emporia stały się dostępne dla klientów wszystkich czterech największych polskich operatorów. – Obiecujemy, że nie spoczniemy na laurach w rozwijaniu oferty dla seniorów i dojrzałych konsumentów. Emporia Telecom planuje regularnie wprowadzać na rynek kolejne, nowe modele telefonów przeznaczonych dla tych, którzy potrzebują przede wszystkim łatwiejszych kontaktów z bliskimi – mówi Grzegorz Możdżyński, Dyrektor Generalny emporia w Polsce.

Jakość, prostota i unikalne wzornictwo telefonów emporia zostały zauważone przez branżowych ekspertów i firma otrzymała nagrodę „Wirtualny Telefon” w kategorii Debiut Roku 2009 za dostrzeżenie potrzeb seniorów. Nagrodę tę przyznał miesięcznik „Mobile Internet”, jeden z wiodących na polskim rynku tytułów poruszających tematykę nowych technologii. Z kolei model emporiaTALKpremium został finalistą konkursu „Dobry Wzór” organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Doceniono go między innymi za „prostą, funkcjonalną obudowę i wyraźny, czytelny detal” oraz „świadomą rezygnację ze zbędnych funkcji i elementów”. W konkursie Doby Wzór, w ramach czterech kategorii: „Sfera domu”, „Sfera publiczna”, „Sfera pracy” i „Sfera usług”, wyróżniane są najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku.

Za granicą modele emporia docenili w ciągu ostatniego roku Hiszpanie, przyznając nagrodę TECNET w kategorii „Najbardziej innowacyjny produkt”. Statuetki TECNET są wręczane co roku przez Grupo Júbilo, by nagrodzić starania osób, firm i instytucji, które przyczyniły się do sukcesów rynku IT w Hiszpanii, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które promują korzystanie z nowych technologii wśród osób starszych. Z kolei w Niemczech telefon emporiaTALKpremium ogłoszono „Najlepszym produktem roku 2010”, zaś model emporiaELEGANCE wyróżniono za „wygodę obsługi” i „wzornictwo” w ramach konkursu Plus X Award. Nagrody Plus X Award corocznie wręczane są najbardziej innowacyjnym producentom przez jury składające się ze 144 najlepszych specjalistów z 32 krajów.

W pierwszym roku działalności na polskim rynku emporia wsparła liczne akcje oraz inicjatywy związane z aktywizacją seniorów w Polsce. Pierwszą z nich były obchody Międzynarodowego Dnia Osób Starszych organizowane przez Stowarzyszenie mali bracia Ubogich. Wraz z „Gazetą Wyborczą” i PKPP „Lewiatan” emporia wybierała także najstarszego pracownika w Polsce pod hasłem „Stary człowiek i może pracować”. Inicjatywa ta miała na celu między innymi zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem, jakim jest w naszym kraju przedwczesne przechodzenie na emeryturę – w tej dziedzinie mamy najgorszy wynik w Europie.

Od początku 2010 r. firma jest także oficjalnym partnerem cyklu spotkań edukacyjnych „Patrzeć/zobaczyć. Sztuka współczesna i seniorzy” organizowanego przez Zachętę Narodową Galerię Sztuki. W jego ramach raz w miesiącu seniorzy mogą bezpłatnie zwiedzić Zachętę z przewodnikiem, a następnie wziąć udział w debacie. Kolejna wspierana przez markę emporia akcja to „Seniorzy w akcji” Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”. Jest to ogólnopolski konkurs dotacyjny dla międzypokoleniowych projektów, w ramach którego osoby starsze wraz z młodymi tworzą lokalne programy działań społecznych i kulturalnych, których celem jest zbliżanie pokoleń oraz poprawa jakości życia lokalnych społeczności. Emporia nie zapomina także o aktywizacji ruchowej osób dojrzałych i jest partnerem akcji PRO Kobieta 50+ prowadzonej przez ESPAR 50+.

Emporia Telecom wspiera również naukowców – była oficjalnym partnerem XI Zjazdu Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego dotyczącego najważniejszych problemów związanych ze starzeniem się i starością. W maju 2010 r. firma zorganizowała także własną konferencję naukową „Potrzeby seniorów we współczesnym świecie”, w której wzięli udział Ian Hosking, Senior Research Associate w Engineering Design Centre (Centrum Wzornictwa Przemysłowego) Uniwersytetu Cambridge oraz prof. dr hab. Piotr Błędowski, Przewodniczący Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego i Dyrektor Instytutu Gospodarstwa Społecznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Seniorzy, którzy surfują po sieci mogą w niej od grudnia 2009 r. natrafić na blog ambasadorki marki emporia, Jadwigi Ślawskiej-Szalewicz, działający pod adresem www.okiemjadwigi.pl. Można w nim znaleźć informacje o podróżach, wspomnienia, a także bogaty zbiór tradycyjnych, polskich przepisów kulinarnych. Blog odwiedziło w sumie 17 tysięcy unikalnych użytkowników i ich liczba stale rośnie.

Kolejny rok działalności Emporia Telecom na polskim rynku z pewnością przyniesie debiuty nowych produktów, a zarazem kontynuację zaangażowania firmy w projekty społeczne, których celem jest poprawa jakości życia seniorów w Polsce.