Starość to radość!

Emporia Telecom jest partnerem kampanii społecznej „Starość też radość! spokosenior.pl” organizowanej przez Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich”.

Celem akcji „Starość też radość!” jest zmiana wizerunku osób starszych, które są postrzegane przez społeczeństwo jako nieszczęśliwe, zamknięte w sobie i unikające nowych wyzwań. Kampania ma sprowokować społeczną debatę na temat stereotypów dotyczących seniorów w Polsce oraz pokazać, że starość to tylko naturalny etap w życiu człowieka, w którym jest miejsce na radość i pasję. – W odróżnieniu od krajów Europy Zachodniej pokutuje u nas negatywny stereotyp starości. Zaprzeczając funkcjonującemu w wiedzy potocznej sloganowi, symbolicznie zrywamy z istniejącymi stereotypami. Jednocześnie mówimy, że każdy ma prawo do radości, ma prawo cieszyć się życiem, a zadaniem społeczeństwa jest mu to umożliwić – wyjaśnia Joanna Mielczarek, Dyrektor ds. Projektów i Promocji Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”.

emporia_Starosc tez radosc - plakat

Kampania, oprócz charakteru edukacyjnego, ma również charakter informacyjny: informuje o obchodach Międzynarodowego Dnia Osób Starszych, które odbędą się w niedzielę 3 października w Ogrodzie Saskim w Warszawie. W godzinach 10:00-15:00 na seniorów będzie czekało mnóstwo atrakcji: występy artystyczne, gry, zabawy i konkursy z nagrodami.

Filarem kampanii „Starość też radość! spokosenior.pl” jest strona internetowa www.spokosenior.pl, na której pojawiają się wpisy Pani Haliny, wesołej seniorki-blogerki będącej jednocześnie twarzą projektu. Można tu również zrobić test, który pozwoli ocenić czy ma się szansę na pogodną starość. Znajdują się tu także krótkie sylwetki „Spoko seniorów”, czyli osób, które mimo upływu lat zachowały pogodę ducha i odkrywają nowe talenty i pasje jak malarstwo czy praca w ramach wolontariatu. Na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. można przesyłać opisy szczęśliwych seniorów z własnego otoczenia. Senior, który według jury okaże się najbardziej „spoko” otrzyma telefon marki emporia.

Akcja promowana jest również na Facebooku (posiada własny profil) oraz poprzez reklamę internetową. W drugiej połowie września plakaty „Starość też radość!” pojawią się na citylightach, zaś na nośnikach LCD w warszawskim metrze będzie można zobaczyć 15-sekundowy spot promocyjny.