Teatr Żydowski 2018

Marienbad plakat Andrzej Pagowski 1

„Marienbad” w Teatrze Żydowskim

 Skrzypek na dachu” w Żydowskim

„Skrzypek na dachu” to musical znany i lubiany na całym świecie. Widowisko „Skrzypek na dachu” w reżyserii Jana Szurmieja jest również największym hitem Teatru Żydowskiego z Warszawy i choć od premiery minęło 15 lat, cieszy się niesłabnącą popularnością. Najbliższe przedstawienia wystawiane będą gościnnie w Klubie Dowództwa Garnizonu Warszawa w dniach 4-7 stycznia.

Opis:

Światowej sławy musical „Skrzypek na dachu” swoją warstwą muzyczną jak i tematem przemawia do publiczności na całym świecie. Za kanwę libretta posłużyła powieść Szolema Alejchema „Dzieje Tewjego Mleczarza”. Akcja rozgrywa się w 1905 r. w Anatewce, małym miasteczku na terenie Rosji carskiej, gdzie obok siebie żyją dwie społeczności – żydowska i rosyjska, które starają się nie wchodzić sobie w drogę. Historyczne tło akcji nawiązuje do rodzącego się komunizmu, rewolucji 1905 roku, a w finale do masowej emigracji ludności żydowskiej.

Tytułowy Tewje jest ubogim mleczarzem, ojcem pięciu córek, które chce wydać za mąż. One jednak nie zgadzają się z propozycjami swatki i szukają związków opartych na miłości. Tewje raz po raz staje przed wyborem, co jest ważniejsze: życie zgodnie z tradycją czy szczęście córek. Tymczasem do Anatewki dociera wiadomość o konieczności opuszczenia przez wszystkich Żydów miasteczka.

Terminy: czw. 04.01, pt. 05.01., sob. 06.01., nd. 07.01. godzina 18.00

Miejsce: gościnnie w Klubie Dowództwa Garnizonu przy alei Niepodległości 141A

Czas trwania: 3 h 20 m (z przerwą)

Rezerwacja biletów pod numerem tel.: (22) 526 20 34, (22) 526 20 32, (22) 850 56 56, mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Reżyseria: Jan Szurmiej

Przekład: Antoni Marianowicz

Libretto: Joseph Stein

Scenografia: Wojciech Jankowiak

Kostiumy: Marta Hubka

Choreografia: Jan Szurmiej

Muzyka: Jerry Bock

Kierownictwo muzyczne: Teresa Wrońska

Teksty piosenek: Sheldon Harnick

Przygotowanie wokalne: Małgorzata Hauszild

Inscenizacja: Jan Szurmiej

Asystent: Waldemar Gawlik

Data premiery: 09.07.2002

Obsada: Marek Szydło, Ewa Dąbrowska, Alina Świdowska, Monika Chrząstowska, Monika Soszka,

Sylwia Najah, Małgorzata Majewska, Joanna Rzączyńska, Agnieszka Gryżewska, Katarzyna Gordyczukowska, Joanna Przybyłowska, Monika Chrząstowska, Izabella Rzeszowska, Małgorzata Trybalska, Ernestyna Winnicka, Piotr Sierecki, Barbara Szeliga, Piotr Chomik, Henryk Rajfer, Marek Węglarski, Jan Szurmiej, Henryk Rajfer, Marcin Błaszak, Jerzy Walczak, Ryszard Kluge, Piotr Wiszniowski, Waldemar Gawlik, Rafał Rutowicz, Franciszek Jankowski (statysta), Tomasz Wiszniowski, Józio Napiórkowski, Jakub Gajewski, Jacek Michałowicz, Michał Lisiewicz, Grzegorz Kulikowski.

Kasy Teatru Żydowskiego:

Klub Dowództwa Garnizonu, al. Niepodległości 141a

od poniedziałku do piątku: 11.00-14.00 oraz 15.00-18.00, sobota: 12.30-19.00, niedziela: 14.30-18.00

tel.: (22) 850 56 56, 

Tymczasowa siedziba Teatru Żydowskiego, ul. Senatorska 35

od środy do soboty: 10.00-14.00 oraz 15.00-19.00, niedziela: 10.00-18.00

tel.: (22) 850 64 35, 

Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz

00-099 Warszawa, ul. Senatorska 35

 

„George & Ira Gershwin” w Teatrze Żydowskim (9-12 I, 24-28 II 2018)

„George & Ira Gershwin" w reż. Jana Szurmieja to muzyczna monografia złożona z utworów znakomitego duetu, w którym młodszy z braci był genialnym kompozytorem, a starszy wybitnym autorem tekstów. To także opowiedziana piosenkami niezwykle frapująca historia z życia kobiety i mężczyzny, niepotrafiących odnaleźć się w gąszczu wielkiego miasta.

Zakazana whisky, strzelaniny pod oknami i afery kończące się samobójstwami - wokół na parkietach króluje swing, i choć niełatwo było przeżyć kolejny dzień, panowie w smokingach, panie w wymyślnych toaletach… A wszystko dzieje się w latach 20. i 30. XX wieku w Nowym Jorku, w epoce swingu, w czasach świetności słynnego gangstera Al Capone, na  tle rozświetlonego nocą Brooklyńskiego mostu. Utwory pochodzące z różnych musicali i opery „Porgy and Bess” są tworzywem dynamicznej opowieści, która jak każdy związek damsko-męski wiedzie od wzajemnego zauroczenia i euforii do burzliwych kłótni, rozstań, ucieczek i powrotów. Rozpalone zmysły bohaterów wyrażone między innymi w utworach takich jak „It Ain't Necessarily So",  „Just Another Rumba" czy „But not For Me". Będzie improwizacja, będzie blues i łagodny jazz z domieszką kabaretu i czystej rozrywki. Będzie wreszcie wyśniona muza Georga Gershwina raz jako trzpiotka pragnąca sławy, to znów szansonistka z aspiracjami, innym razem melancholijna dama i kusicielka rozpalająca zmysły facetów.

Scenariusz widowiska oparty został na nowych tłumaczeniach utworów przez Andrzeja Ozgę, natomiast piosenki duetu, którego żydowskie korzenie wywodzą się z rodziny Gershowitzów, usłyszymy w nowoczesnych aranżacjach Marcina Partyki.

REALIZATORZY:

Scenariusz, reżyseria i choreografia: Jan Szurmiej

Polskie teksty piosenek: Andrzej Ozga

Kierownictwo muzyczne, aranżacje: Marcin Partyka

Scenografia i kostiumy: Ewa Łaniecka

Korepetytor wokalny: Michał Salamon

Asystentka reżysera: Izabella Rzeszowska

OBSADA: Piotr Chomik, Marcin Błaszak, Izabella Rzeszowska

Miejsce: Scena kameralna Teatru Żydowskiego im. Estery Rachel i Idy Kamińskich, Warszawa, ul. Senatorska 35

Terminy: wt. 09.01., śr. 10.01., czw. 11.01., pt. 12.01. sob. 24.02., nd. 25.02., pon. 26.02., wt. 27.02., śr. 28.02. - godziny: codziennie g. 19.00, niedziele g. 18.00

Bilety: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy

 

„Miasteczko Kasrylewka”  Teatrze Żydowskim – spektakl w języku jidysz

Spektakl „Miasteczko Kasrylewka” w reżyserii Shmuela Atzmona-Wircera powstał na podstawie „Miasteczka” Szolema Alejchema. Spektakl grany jest w języku jidysz z polskim tłumaczeniem. Pokazy odbywają się na Scenie Kameralnej przy ul. Senatorskiej 35.  Występują: Shmuel Atzmon-Wircer, Henryk Rajfer i Jerzy Walczak.

„Miasteczko” jest opisem Kasrylewki. Jeśli ktoś chciałby jednak szukać Kasrylewki na mapie, nie znajdzie jej. Została bowiem wymyślona przez Szolema Alejchema. Większość jej mieszkańców stanowią biedacy. Są to jednak biedacy, którzy nie stracili radości życia. Szolem Alejchem przedstawia całą galerię postaci z Kasrylewki. Poznajemy gderliwego właściciela restauracji i zaraz dowiadujemy się, że jego żona jest jeszcze gorszą gderą. Nieco później pojawiają się dwie najbardziej znane postaci Szolema Alejchema: Tewje Mleczarz i Menachem Mendel, całkowite przeciwieństwa charakterów. Tewje to pracowity, twardo stąpający po ziemi gospodarz, z kolei Menachem buja w obłokach, jest, jak to się pięknie mówi w jidysz, „luftmenszem”. Można się domyślać, że współpraca tych dwóch postaci prowadzi do nieszczęścia, utraty pieniędzy, majątku. U Szolema Alejchema można stracić wszystko, ale zawsze pozostaje to, co najważniejsze czyli człowieczeństwo.

Miejsce: Scena kameralna Teatru Żydowskiego im. Estery Rachel i Idy Kamińskich, Warszawa, ul. Senatorska 35

Terminy: 14.01. g. 18.00, 15.01. g. 19.00

Realizatorzy:

Reżyseria: Shmuel Atzmon-Wircer

Tłumaczenie: Aleksandra Król

Adaptacja: Elijahu Goldenberg

Scenografia i kostiumy: Ewa Łaniecka

Opracowanie muzyczne: Teresa Wrońska

Konsultacje jidysz: Jacob Weitzner

Asystentka reżysera: Monika Soszka

Tytuł oryginału: Klejne menszelech

Język przedstawienia: Jidysz (z tłumaczeniem na polski)

Obsada: Shmuel Atzmon-Wircer, Henryk Rajfer, Jerzy Walczak

 

 

„Ginczanka. Chodźmy stąd” Teatru Żydowskiego (27-29 I, 3 i 6 II 2018)

Spektakl o polsko-żydowskiej poetce dwudziestolecia międzywojennego, Zuzannie Ginczance, pt. „Ginczanka. Chodźmy stąd” w reżyserii Krzysztofa Popiołka zobaczymy w styczniu i w lutym 2018 roki na scenie kameralnej im. Szymona Szurmieja przy ul. Senatorskiej, w tymczasowej siedzibie Teatru Żydowskiego. W tytułową rolę wciela się Ewa Dąbrowska. Na pianinie akompaniuje jej Andrzej Perkman.

„Ginczanka. Chodźmy stąd” - opis spektaklu:

Opowieść – o czym? – o życiu i śmierci –
kogo? – Zuzanny Poliny Gincburg czy
Zuzanny Ginczanki? – opowieść o miłości
czy o wojnie? – o życiu czy umieraniu?

„Nie boję się ogromu świata” – pisała mała dziewczynka któregoś ostatniego dnia lata, w jakichś ostatnich latach pokoju, w świecie pięknej przeszłości. To inicjujące zdanie rozpoczyna opowieść, której tytuł dałby się streścić w dwóch słowach: moje życie. Nie wie jeszcze, że będzie to brutalnie przerwana, niedokończona opowieść: o nieuczciwej śmierci, o przedwczesnym umieraniu. To otwierające zdanie wypowiada do nas z końca przedwojennej Warszawy. Już nie będzie takiego lata, już nie będzie takiego miasta i już nie będzie takiego świata. Kolejne miejsca, z których trzeba uciekać – Warszawa, Lwów, Kraków – staną się ciągiem nie tylko geograficznym. To przede wszystkim łańcuch stanów lękowych, przez które przechodzi Ginczanka. W spektaklu obserwujemy kondycję człowieka nieuchronnie zbliżającego się do własnego końca.

„Coś przyjdzie: miłość albo wojna” – pisze na długo przed 1939 rokiem. „Zdychasz, stara Europo”.  Nieustanne przeczucie nadciągającej katastrofy, poczucie, że może nas nie być, generuje pytania: jak pożegnać się ze światem, wiedząc, że nadchodzi koniec? Jakimi słowami zbudować schron na kartach literatury, żeby móc obronić siebie? I wreszcie, kiedy wszystko poprzednie się nie uda: jakimi słowami podsumować tę opowieść: moje życie.

A tak chciałoby się żyć. O sekundę, o milimetr dłużej…

Realizatorzy:

Reżyseria i adaptacja: Krzysztof Popiołek
Scenografia: Anna Wołoszczuk 
Kostiumy: Piotr Popiołek
Wideo: Krzysztof Popiołek
Kompozytor: Dominika Świątek

Muzyka na żywo: Andrzej Perkman

Obsada: Zuzanna Ginczanka - Ewa Dąbrowska, dziewczynka - Zofia Młyńska / Sonia Vinyavskaya

Plakat: autorem plakatu jest Michał Szperling; zdjęcie pochodzi ze zbiorów Muzeum Literatury

Zdjęcia: Bartek Warzecha

Premiera: 14 października 2017 r.

Miejsce: Scena kameralna im. Szymona Szurmieja, Senatorska 35

Terminy: sob. 27.01.2018 g. 19.00, nd. 28.01. g. 18.00, pon. 29.01. g. 18.00 i 20.00, sob. 03.02. g. 19.00, wt. 06.02. g. 19.00

Bilety online: (32 zł normalny, 24 zł ulgowy) w kasach Teatru Żydowskiego (przy ul. Senatorskiej 35 i al. Niepodległości 141 A)

Kasy Teatru Żydowskiego:

Klub Dowództwa Garnizonu, al. Niepodległości 141a

od poniedziałku do piątku: 11.00-14.00 oraz 15.00-18.00, sobota: 12.30-19.00, niedziela: 14.30-18.00

tel.: (22) 850 56 56, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tymczasowa siedziba Teatru Żydowskiego, ul. Senatorska 35

od środy do soboty: 10.00-14.00 oraz 15.00-19.00, niedziela: 10.00-18.00

Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz

Warszawa, ul. Senatorska 35

 

 

„Ostatni syn” - spektakl edukacyjny o religiach dla dzieci od 9. r. ż.

(reż. Przemysław Jaszczak)

Spektakl edukacyjny dla dzieci „Ostatni Syn” w reżyserii Przemysława Jaszczaka według scenariusza Magdy Fertacz w sposób przystępny pozwala młodym odbiorcom odkryć tajniki wierzeń i religii świata. Dedykowany jest dzieciom od 9. roku życia ale zrealizowany j wystawiany jest est tak, że rodzice nie będą się na nim nudzić.  Spektakl wystawiany jest w Teatrze Żydowskim w Warszawie w języku polskim

„Ostatni syn” - opis:

Ostatni Syn wyrusza w podróż. Wyrusza, mimo że nie jest na wędrówkę absolutnie przygotowany. Mówiąc szczerze, jest to pierwsza podróż w jego życiu, a nawet pierwsze, nieporadne kroki poza bezpieczną kryjówką, w której dorastał. Nie będzie mu łatwo, tym bardziej, że za przewodnika Ostatni Syn ma wyszczerbiony Miecz i psychofankę Śmierć. Czy w takim towarzystwie jest szansa na spotkanie Boga? Tak, tak, właśnie z Bogiem chce Ostatni Syn rozmawiać. Czy dlatego, że jest na Boga zły? A może dlatego, że wierzy, że właśnie Bóg może zmienić losy mieszkańców wioski, w której Ostatni Syn się urodził. Wędrówka Ostatniego Syna, jest podróżą przez pytania, pytania, które padają jak muchy w krainie gotowych odpowiedzi. Gdzie szukać Boga, w świecie, który krzyczy przemocą i bębni wszędobylską wojną? Jak znaleźć kawałek boskiej ciszy, jeśli Ziemia podzielona jest wielkim murem, który selekcjonuje ludzi na wrogów i jeszcze większych wrogów? I wreszcie, jak z Ostatniego Syna stać się Pierwszym, niosącym nadzieję na lepszy czas przy wspólnym ogniu.

Realizatorzy:

Reżyseria: Przemysław Jaszczak

Scenariusz: Magda Fertacz

Scenografia: Marika Wojciechowska

Muzyka: Piotr Klimek

Projekcje: Aleksandra Ołdak

Obsada: Małgorzata Majewska, Sylwia Najah, Izabella Rzeszowska, Monika Soszka, Grzegorz Kulikowski, Mateusz Trzmiel (gościnnie)

Premiera: 1 października 2017 r.

Miejsce: Scena kameralna im. Szymona Szurmieja, Senatorska 35

Terminy: nd. 21. 01. g. 12.00 i 16.00, pon. 22.01. g. 11.00 i 13.00, śr. 21.02. g. 10.00 i 12.00, czw. 22.02. g. 10.00 i 12.00, pt. 23.02. g. 10.00 i 12.00

Kasy Teatru Żydowskiego:

Klub Dowództwa Garnizonu, al. Niepodległości 141a

od poniedziałku do piątku: 11.00-14.00 oraz 15.00-18.00, sobota: 12.30-19.00, niedziela: 14.30-18.00

tel.: (22) 850 56 56, 

Tymczasowa siedziba Teatru Żydowskiego, ul. Senatorska 35

od środy do soboty: 10.00-14.00 oraz 15.00-19.00, niedziela: 10.00-18.00

tel.: (22) 850 64 35,

 

 

„Wiera Gran” Teatru Żydowskiego - kolejne terminy w styczniu i w lutym

 

24 listopada 2017 roku w Teatrze Żydowskim odbyła się premiera spektaklu poświęconego pamięci polskiej artystki żydowskiego pochodzenia, piosenkarki i aktorki kabaretowej i filmowej, Weroniki Grynberg, występującej pod pseudonimem Wiera Gran. Spektakl pt. „Wiera Gran” wyreżyserował Jędrzej Piaskowski. Najbliższe pokazy odbędą się gościnnie w Klubie Dowództwa Garnizonu Warszawa w dniach 22-24 stycznia oraz 4-5 lutego. Spektakl bierze udział w 24. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Opis spektaklu „Wiera Gran”:

Nasza Wiera Gran nie spełni Państwa oczekiwań. Nie zaspokoi pragnień wzruszenia, łez i smutku, i całego tego melodramatu, jaki zwyczajowo się do niej przykleja. To nasza bardzo niedobra polska tradycja: krew, łzy i równanie do wyznaczonego nisko standardu obecności, żeby być jak wszyscy. Wiadomo, że najlepiej byłoby, gdyby było tak, jak być powinno. Ale w naszym spektaklu Wiera mówi dziś, że ma dosyć tego spełniania żądań i narzucania tanich marzeń o innych. Bo z tego właśnie wzięło się to, co ją zabiło: nieustannie szerzące się pomówienia, uległość, cenzurowany repertuar, odwoływane koncerty, nieustająca walka, ogólna społeczna zgoda na jej lincz – w efekcie 36 lat milczenia. I dziś od naszej wykreowanej Wiery żąda się, żeby była ładna, w oczekiwanym stylu, żeby opowiedziała o swoim bólu i żeby odegrała wszystkie role, które jej narzucano. A ona nie zgadza się na ten fałsz. Pozwalamy jej być taką, jaką chciała być: turbokiczowata, rozkosznie tandetna, samoświadoma, niewykreowana albo właśnie przekreowana, cała w cekinach, nieuchwytna, wyluzowana, z oswojoną przeszłością, wreszcie wolna, formalna, ekscesowa, bez przeżywania i łkania, bez ściemniania ze sklepu wszystko za 2 złote, bez uładniania. 

I wreszcie bez kłamania, że się wie, jak to było, i jak wyglądała obiektywna wersja "prawdy”. Wszystkie minione wydarzenia już się wydarzyły i nigdy nie będziemy mieli do nich dostępu. Zostają tylko opisy, a historia to mniej lub bardziej udana literatura. To opisy wydarzeń, a nie same wydarzenia. W ten oto sposób nasz spektakl stara się przywrócić głos Wierze Gran.

*

Wiera Gran. Wybitna polska pieśniarka (20.04.1916–19.11.2007). Gwiazda przedwojennych warszawskich kabaretów, teatrów muzycznych, modnych kawiarni i radiowego „Podwieczorku przy mikrofonie”. W czasie okupacji dobrowolnie weszła do warszawskiego getta, żeby połączyć się z matką i siostrami. Śpiewała tam w kilku kawiarniach artystycznych. „Muza getta” – tak o niej pisano. Po wojnie niesłusznie oskarżana o kolaborację z Niemcami. Oczyszczana z zarzutów przez kolejne sądy, nie wytrzymała presji opinii publicznej i wyemigrowała do Francji, gdzie zmarła w zapomnieniu. 

Biogram Wiery Gran

Data premiery: 24.11.2017

Terminy: pon. 22.01., wt. 23.01., śr. 24.01., g. 19.00 oraz nd. 04.02. g. 18.00 i 05.02. g. 19.00

Miejsce: gościnnie w Klubie Dowództwa Garnizonu Warszawa przy alei Niepodległości 141A

Tekst: Weronika Murek

Scenariusz sceniczny: Weronika Murek, Jędrzej Piaskowski

Reżyseria: Jędrzej Piaskowski

Scenografia i światło: Aleksandr Prowaliński

Kostiumy: 1683 Atelier

Muzyka: Bartosz Ignor, Michał Lis, Piotr Lis

Ruch sceniczny i choreografia: Katarzyna Sikora

Asystentka reżysera: Katarzyna Post

Asystentka scenografa: Joanna Antoniewicz

Obsada: Marcin Błaszak, Piotr Chomik, Monika Chrząstowska, Ewa Dąbrowska, Ewa Greś, Joanna Rzączyńska, Ewa Tucholska, Małgorzata Trybalska

Bilety: (40-50 zł normalny, 25 zł ulgowy

Kasy Teatru Żydowskiego:

Klub Dowództwa Garnizonu, al. Niepodległości 141a

od poniedziałku do piątku: 11.00-14.00 oraz 15.00-18.00, sobota: 12.30-19.00, niedziela: 14.30-18.00

Tymczasowa siedziba Teatru Żydowskiego, ul. Senatorska 35

od środy do soboty: 10.00-14.00 oraz 15.00-19.00, niedziela: 10.00-18.00

tel.: (22) 850 64 35

Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz

00-099 Warszawa, ul. Senatorska 35

 

 

„Dla Mnie Bomba” w Teatrze Żydowskim (31 I, 1-2 II 2018)

Przedstawienie kabaretowo-muzyczne przywołujące klimat przedwojennej Warszawy. A w nim: taniec, rewia, piosenki, skecze, żarty, anegdoty oraz hity najlepszych kabaretów.

Przewodnikiem po przedwojennej Warszawie jest stary subiekt, właściciel sklepu z płytami, gazetami i pamiątkami. Barwni goście jego antykwariatu przybliżą nam artystyczno-kawiarniany styl minionej epoki. Błyskotliwe żarty i anegdoty, piosenki wesołe oraz te, nad którymi unosi się lekka nutka nostalgii, przeniosą nas w tamten świat. Spektakl otrzymał Honorowy Złoty Liść Retro 2014 XI edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Retro. 

Miejsce: gościnnie w Klubie Dowództwa Garnizonu przy alei Niepodległości 141A

Czas trwania: 2 h (z przerwą)

Terminy: 31.01., 01.02., 02.02. g. 19.00

Bilety: 50-60 zł, studencki 25 zł

Scenariusz i reżyseria: Gołda Tencer

Konsultacja literacka: Ryszard Marek Groński

Scenografia: Izabela Chełkowska

Choreografia: Dorota Furman, Tomasz Tworkowski

Opracowanie muzyczne: Teresa Wrońska

Asystent reżysera: Małgorzata Trybalska

Premiera: 16.12.2006 r.

Kasy Teatru Żydowskiego:

Klub Dowództwa Garnizonu, al. Niepodległości 141a

od poniedziałku do piątku: 11.00-14.00 oraz 15.00-18.00, sobota: 12.30-19.00, niedziela: 14.30-18.00

tel.: (22) 850 56 56, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tymczasowa siedziba Teatru Żydowskiego, ul. Senatorska 35

od środy do soboty: 10.00-14.00 oraz 15.00-19.00, niedziela: 10.00-18.00

tel.: (22) 850 64 35, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz

Warszawa, ul. Senatorska 35