Porady dnia

Porady dnia

Aktualności Seniora

Aktualności Seniora

Zdrowie Seniora

Zdrowie Seniora

Pasje Seniora

Pasje Seniora

Koszty pracy przestrzeni zdalnej

Infografika koszt pracy zdalnej

Za nami pierwszy tydzień kwarantanny. Osoby, których zawód na to pozwala, zostają w domu, by pracować w trybie home office. Nadzieje na to, że sytuacja związana z epidemią koronawirusa potrwa tylko dwa tygodnie, powoli gasną. Eksperci Lendo Polska radzą, jak odpowiednio przygotować domowe biuro, by nasza praca w tym czasie była równie efektywna jak dotychczas.

Wolną przestrzeń w domu przeznaczamy zwykle na pokój dziecięcy, garderobę, pokój gościnny czy spiżarnię. W niewielu mieszkaniach mamy do dyspozycji osobny pokój na stworzenie gabinetu do pracy.

Zwykle dlatego, że do tej pory nie był on nam po prostu potrzebny. Coraz częściej pojawiają się jednak spekulacje, że epidemia, z którą przyszło nam się teraz zmierzyć, może znacząco odmienić rynek pracy i coraz chętniej będziemy korzystać z możliwości pracy zdalnej. Eksperci Lendo Polska, dla których praca BEZ wychodzenia z domu nie jest nowością, przygotowali porady dotyczące zagospodarowania przestrzeni do komfortowej pracy w domowych warunkach.

Mini-gabinet można stworzyć w dowolnym pomieszczeniu. Może to być zarówno pokój dzienny, sypialnia, a nawet - jeśli masz duży i wygodny stół - jadalnia. Dwa pierwsze przypadki będą wiązały się z koniecznością wygospodarowania 2-3 metrów kwadratowych na biurko i krzesełko. Jadalnia czy kuchnia z dużym stołem może sprawiać problemy w godzinach posiłków, ale mobilna szafka w pobliżu może okazać się bardzo pomocna. Przede wszystkim należy jednak wybrać takie miejsce, do którego wpada możliwie najwięcej dziennego światła (lub jest dobrze oświetlone) i w którym czujemy się swobodnie.

Proste biurko z szufladami i szafką znajdziemy w popularnym sklepie meblowym za około 200 złotych. Ceny są jednak bardzo zróżnicowane. Biurka wykonane z drewna znajdują się w przedziale cenowym od 400 złotych wzwyż. Najważniejsze jednak, by biurko było wygodne i dostosowane do wzrostu pracującego. Dobrze dobrany stolik do pracy musi być też wystarczająco głęboki - tak, by bez problemu można było schować nogi pod blatem, a na blacie zmieściły się wszystkie potrzebne do pracy urządzenia i gadżety.

Głównym wydatkiem będzie zakup wygodnego fotela. Nie warto oszczędzać na zdrowiu kręgosłupa i własnym komforcie. Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Przede wszystkim na prawidłową postawę - kolana powinny być zgięte pod kątem 90 stopni, a odcinek lędźwiowy mieć oparcie. Dzięki temu nie będziemy się garbić. Istotne są także podłokietniki, które powinny wspierać ręce przez cały czas - najlepiej jeśli będą regulowane. Dobry fotel powinien być wykonany z naturalnych materiałów. W przypadku syntetycznych konieczne będą małe otwory wentylacyjne. Dobrej jakości fotel powinniśmy znaleźć w przedziale 300-600 złotych.

Kolejne wydatki są już opcjonalne i zależą w dużej mierze od zawodu, jaki wykonujemy. Jeżeli chcemy pracować z domu regularnie, warto rozważyć zakupienie monitora do laptopa, który pozwoli na trzymanie prostej postawy. Standardowy monitor do pracy biurowej to koszt ok. 300-700 złotych.
Do codziennej pracy przyda się także drukarka. Za urządzenie wielofunkcyjne do użytku domowego zapłacimy od 200 do 400 złotych.

Eksperci Lendo Polska zaznaczają, by poza zorganizowaniem odpowiednich warunków ergonomicznych zwrócić także uwagę na estetykę otoczenia, w którym pracujemy. Przestrzeń, którą traktujemy jako biuro, powinna być zawsze jasna i czysta. Dobrym wyborem będą zielone rośliny, które poprawią jakość powietrza. Efektywnej pracy w domu nie będą sprzyjać m.in. jedzenie przy biurku, brudne naczynia, ani włączony telewizor.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież