arrow Wróć
search
Wyszukaj

Internetowe Konto Pacjenta

22.03.2020

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to idealne rozwiązanie dla starszych osób, które w szczególności w trakcie trwania epidemii koronawirusa powinny unikać wychodzenia z domu, a potrzebują np. wystawienia recepty na lek, który przyjmują w trybie ciągłym.

Dzięki IKP wszystkie informacje na temat leczenia pacjenta (przeszłego, aktualnego i planowanego) znajdują się w jednym miejscu, dzięki czemu wiele spraw może być załatwionych on-line bez konieczności wizyty w przychodni.

Na IKP znajdują się informacje o: historii wizyt w danej przychodni/ u lekarzy specjalistów; receptach, które wystawił pacjentowi lekarz; sposobie dawkowania zapisanych leków; skierowaniach na badania i do sanatorium; zwolnieniach lekarskich; podmiocie który odprowadza składki na ubezpieczenie zdrowotne pacjenta; dostępnych placówkach, w których pacjent może podjąć leczenie.

Dzięki danym zgromadzonym na koncie pacjent może w szczególności: uzyskać receptę na lek przyjmowany w przewlekłej chorobie (w drodze konsultacji telefonicznej z lekarzem prowadzącym); otrzymywać e-recepty i realizować je korzystając z e-maila lub SMS-a, którym zostały mu przesłane; upoważnić bliską osobę do odebrania e-recepty w jego imieniu; wybrać lub zmienić lekarza/pielęgniarkę podstawowej opieki zdrowotnej.

Aby uzyskać dostęp do IKP należy: wejść na stronę: www. pacjent.gov.pl i się zalogować. Zalogować można się poprzez: profil zaufany (profil można założyć za pośrednictwem Internetu); e-dowód (dowód osobisty w wersji elektronicznej); za pośrednictwem banku PKO BP (opcja dostępna dla posiadaczy konta internetowego iPKO lub Inteligo). Po zalogowaniu można skorzystać ze wszystkich opcji wymienionych powyżej, samodzielnie lub za pośrednictwem osoby upoważnionej.

seniorzy.PL

Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
star star star star star