header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Zdrowy styl życia

Zniechęceni niepowodzeniami w realizowaniu noworocznych postanowień coraz częściej z nich rezygnujemy i od razu poddajemy się walkowerem. Dlaczego nie udaje się ich spełnić? Bo zwykle chcemy osiągnąć zbyt dużo i zbyt szybko. Efekty? Podobne jak w przypadku nierozsądnego odchudzania i bolesnego efektu jo-jo. Zamiast porywać się z motyką na słońce lepiej… złe nawyki zmieniać w dobre małymi kroczkami. Oto 12 kroków, które w ciągu 12 miesięcy pozwolą nam zacząć prowadzić zdrowy styl życia.

Zdrowy styl życia to nie tylko lepszy stan zdrowia czy niższa waga, lecz również lepsze samopoczucie, a nawet większa satysfakcja i poczucie osobistego szczęścia. Nie warto zatem rezygnować z prób jego wprowadzenia tylko dlatego, że już kilka razy nam się nie udało. Dobrze jest próbować w każdym miesiącu 2018 roku wprowadzić w życie choć jedną małą zmianę. Jaką?

Krok 1. Styczeń – wysypiaj się!

Zarwane noce lub zbyt mało czasu na sen przy nawale obowiązków w domu i pracy? Wysypianie się wpływa pozytywnie na nasze zdrowie np. pozwala zmniejszyć ryzyko zawału serca czy cukrzycy, łatwiej osiągnąć piękną sylwetkę (gdy mało śpimy, nawet najlepsza dieta może nic nie dać!), wzmacnia też pracę układu odpornościowego i poprawia kondycję skóry. A to dopiero początek zalet snu – śpijmy zatem więcej!

Krok 2. Luty – rozpocznij dzień szklanką wody z cytryną

Jak najłatwiej zwalczyć złe nawyki żywieniowe? Wykształcając w sobie te dobre! Warto np. rozpocząć dzień szklanką wody, najlepiej ciepłej, ze świeżo wyciśniętą cytryną. Pomaga to oczyścić organizm z toksyn, którymi jesteśmy atakowani z każdej strony, ale również poprawia trawienie, przyśpiesza metabolizm i dodaje energii.

Krok 3. Marzec – przygotuj rower na wiosnę

Rower to nie tylko świetny środek transportu, ale również „cichy sprawca” pięknej sylwetki i lepszego samopoczucia. Ilu ludzi, tyle rowerów. Każdy może dopasować do siebie pojazd na dwóch kołach szyty na miarę np. dla romantyczki piękny i stylowy np. Le Grand Virginia, a dla kobiety nowoczesnej i praktycznej niezwykle funkcjonalny rower elektryczny jak np. Le Grand eLille.

Krok 4. Kwiecień – owoc zamiast batona

Nie ma lepszej pory roku, żeby niezdrowe przekąski zamienić na wartościowe i równie smaczne owoce czy orzechy. I gdy tylko poczujemy za oknem wiosnę, natychmiast porzucamy myśl o słodyczach i robimy sałatkę owocową. Teraz albo nigdy!

Krok 5. Maj – przebywaj jak najwięcej na świeżym powietrzu

Spacerujmy po parku zamiast po centrum handlowym, zrezygnujmy z auta na korzyść roweru, zamieńmy siłownię na bieganie ulubioną trasą na zewnątrz, chwytajmy promienie słońca, gdy tylko możemy.

Krok 6. Czerwiec – dużo zielonego na talerzu

Zielone warzywa są jednymi z najzdrowszych. Zawierają kwas foliowy, zaliczany do witamin z grupy B i chlorofil, który chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i wzmacnia odporność organizmu. To właśnie wtedy, gdy na zewnątrz jest zielono, łatwiej postanowić, aby każdego dnia zjeść minimum jeden posiłek z zielonymi warzywami.

Krok 7. Lipiec – odkryj pasję blendowania

W wakacje warto postanowić sobie, żeby ciasta jadać sporadycznie, a na co dzień zaprzyjaźnić się bardziej z blenderem. Sezon na różne owoce trwa, więc kiedy jak nie wtedy odkryć świat owocowo-warzywnych koktajli?

Krok 8. Sierpień – piec, duś, gotuj, ale nie smaż

Wakacyjne miesiące to dobry moment na takie wyzwanie – zrezygnujmy choćby na jeden miesiąc całkowicie ze smażenia. Możemy za to piec, gotować lub dusić potrawy, także dużo nie stracimy, a przeciwnie – sporo zyskamy.

Krok 9. Wrzesień – trenuj trzy razy w tygodniu

Dużo łatwiej jest rozpocząć regularne treningi po aktywnym lecie niż tuż po świątecznym i noworocznym obżarstwie. Za cel minimum postawmy sobie ćwiczenia trzy razy w tygodniu po dziesięć minut. A po okresie wdrożenia dostosujmy trening do własnych potrzeb i możliwości. Gimnastyka może być przyjemnością, a nie tylko katorgą!

Krok 10. Październik – ćwicz… uśmiech

Śmiech to jedna z najlepszych rzeczy pod słońcem – dotlenia organizm, zwiększa odporność, upiększa, rozładowuje stres, dodaje energii, poprawia nastrój i sprawia, że jesteśmy lepiej odbierani przez otoczenie. Jak najczęstsze śmianie się to dobry cel na jesienne miesiące, kiedy zaczyna brakować nam słońca i dopada nas chandra. I pamiętajmy – nawet uśmiechanie się do siebie w lustrze przez kilkanaście sekund robi różnicę!

Krok 11. Listopad – gimnastykuj umysł

Nie tylko ciało potrzebuje dobrej kondycji, ale również nasz najważniejszy organ w ciele – mózg. W długie jesienne wieczory warto pogimnastykować się przy zagadkach logicznych, krzyżówkach, łamigłówkach, szachach lub innych grach wymagających trochę myślenia. Utrzymać jak najdłużej w dobrej formie nasz umysł pozwala również czytanie oraz nauka języków obcych.

Krok 12. Grudzień – zatrzymaj się i miej czas dla ludzi

Życie w ciągłym biegu na dłuższą metę nikomu nie służy. Wśród rzeczy, których najbardziej żałowali ludzie pod koniec swojego życia, z którymi przez kilka lat rozmawiała pewna australijska pielęgniarka znalazły się: brak odwagi, by żyć własnym życiem i wyrażać uczucia oraz fakt, że zbyt dużo pracowali, a mieli za mało czasu dla przyjaciół. Dlatego najlepszym celem na ostatni miesiąc w roku, ale tak naprawdę również każdy inny, jest zawsze mieć czas dla tych, którzy są dla nas ważni.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Bank komórek macierzystych

    Dzięki komórkom macierzystym i regeneracyjnym, nasz organizm regeneruje komórki, tkanki i narządy. Pozwolenie Ministra Zdrowia na bankowanie komórek macierzystych, które pobrano z tkanki tłuszczowej, uzyskał pierwszy szpital w Polsce. Dzięki umieszczeniu ich w parach ciekłego azotu (-196 st.C.) mogą być wykorzystane w przyszłości.

    Komórki macierzyste regenerują organizm.

    Dzięki komórkom macierzystym i regeneracyjnym, zdolność do częściowej odnowy, mają narządy (wątroba, nerki, trzustka, płuca), naczynia, nerwy, mięśnie czy kości.

    Więcej…  
  • Niewidzialny nos

    Dobra jakość widzenia to komfort, o który powinniśmy szczególnie zabiegać – wzrok jest jednym z najważniejszych zmysłów człowieka, a ponad 80% informacji docierających do nas z otoczenia to właśnie bodźce wzrokowe. Aby ich percepcja nie wprowadzała nas w ciągłe zdezorientowanie, ludzie oko „nie zauważa” wszystkiego. O tym co pomijamy i dlaczego – opowiada Małgorzata Leszczyńska, optyk i optometrysta oraz ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.

    Niewidzialny nos

    Jak często, nie patrząc w lustro, zauważasz swój nos? Prawdopodobnie… nigdy. Dlaczego, skoro znajduje się tuż przed naszymi oczami?

    Więcej…  
  • Bolące nogi

    Pamiętasz dzień, kiedy ostatni raz bolały Cię nogi? Było gorące, letnie popołudnie, wyszłaś z pracy i udałaś się na długi spacer. Po powrocie do domu poczułaś ból i zauważyłaś opuchnięcie nóg. Machnęłaś jednak na to ręką i założyłaś, że powodem dyskomfortu są po prostu wysokie temperatury. Popełniłaś jednak dwa podstawowe błędy – czy wiesz jakie?

    Czy to na pewno ból nóg?                                                            

    Odpowiedź na powyższe pytanie dla każdej z nas wydaje się oczywista. „Tak, bolą mnie nogi, odczuwam dyskomfort i coraz częściej zauważam opuchliznę po całym dniu pracy i realizacji obowiązków oraz pasji”.

    Więcej…  
  • Zmęczenie, starzenie się, a może jednak choroba?

    Rusza nowa kampania edukacyjna dedykowana chorobom krwi i szpiku, w tym nowotworom hematologicznym. Jak często złe samopoczucie zdarza nam się tłumaczyć zmęczeniem, przeziębieniem czy starzeniem się? Tempo życia i ilość obowiązków niejednokrotnie sprawiają, że ignorujemy pierwsze objawy choroby, przypisując je chwilowemu spadkowi formy czy wiekowi. Niespecyficzne objawy chorób krwi – zmęczenie, utrata masy ciała, nocne poty, gorączka – bywają szczególnie mylące.

    Więcej…  
  • Marokański zabieg Hammam

    Marokański zabieg Hammam, który pielęgnuje i oczyszcza, możemy wykonać sami w domu. Masaż rękawicą z ziarnistej tkaniny i czarnym mydłem, złuszcza naskórek, wygładza ciało i pobudza krążenie. Dzięki bogatej w minerały glince, skóra będzie odżywiona i ujędrniona. Zastosowany na koniec olej arganowy nawilży skórę, poprawi jej elastyczność i złagodzi podrażnienia.

    Rytuał Hammam, z którego od wieków korzystają Marokańczycy, odnawia nie tylko ciało, ale i umysł. Do jego wykonania potrzebne są następujące produkty:

    Więcej…  
  • Targi Seniora w Krakowie

    Zapraszamy na II Targi Seniora, które odbędą się w dniach od 5 do 6 października 2018 r. w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków przy ul. Galicyjskiej 9 w Krakowie - najnowocześniejszym centrum targowo-konferencyjnym w Polsce.
    Ze względu na duże zainteresowanie po pierwszej edycji, postanowiliśmy poszerzyć dotychczasowy program o nowe wydarzenia. Planujemy, że w tegorocznym spotkaniu weźmie udział od 4 do 5 tys. osób (zarówno seniorów jak i ich rodzin) oraz ponad 100 wystawców.

    Więcej…  
  • Pajączki na nogach

    Dla większości kobiet pajączki, czyli widoczne pod skórą rozszerzone naczynia włosowate, to przede wszystkim problem natury estetycznej. Temat powraca zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim, kiedy możemy zrezygnować z ciepłych ubrań, cieszyć się wyższymi temperaturami i rozpocząć planowanie wyjazdów wakacyjnych. Należy jednak pamiętać, że pajączki mają przede wszystkim związek ze zdrowiem – to sygnał, że naczynia krwionośne nie działają prawidłowo.

    Więcej…  

Aktualności seniora

Zamienniki Viagry – pompki próżniowe

Jest to dosyć skuteczna metoda wspomagania leczenia impotencji. Urządzenie składa się z cylindra, pompki oraz pierścieni zaciskających.

Więcej…

Zamienniki Viagry – MUSE (docewkowy system leczący zaburzenia wzwodu)

Metoda MUSE polega na tym, że substancja (prostaglandyna E1) jest wprowadzana bezpośrednio do cewki moczowej za pomocą specjalnego aplikatora.

Więcej…

Zamienniki Viagry – zastrzyki

Jest to metoda inwazyjna z użyciem środków farmakologicznych przypisanych przez urologa. Pacjent samodzielnie wstrzykuje lek przed stosunkiem (maksymalnie 20 minut wcześniej) za pomocą specjalnego pena.

Więcej…

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Wyszukiwanie