header short                       porady1
Porady dnia
aktualnosci2
Aktualności
zdrowie2
Zdrowie Seniora
 pasje1
Pasje Seniora

Sylwestrowe menu - Kurczak w diecie mamy

Sylwester menu

Okres ciąży oraz karmienia to dla każdej kobiety wyjątkowy czas, w trakcie którego zwracamy szczególną uwagę na odpowiednią dietę. To, w jaki sposób odżywia się mama, wpływa nie tylko na jej zdrowie i samopoczucie, lecz także na rozwój dziecka. W codziennym menu warto uwzględniać naturalne, nieprzetworzone produkty, zielone warzywa, pełnoziarniste pieczywo, a także lekkostrawne mięso. Doskonałym wyborem jest Kurczak Zagrodowy. Kobiety w ciąży cenią go za wysoką jakość mięsa, która wynika z wyjątkowych warunków chowu kurczaków.

Magdalena Zaniewicz

Dieta matki ma bezpośredni wpływ na zdrowie dziecka, dlatego powinna być zbilansowana, różnorodna i bogata w wartości odżywcze, niezbędne do prawidłowego rozwoju. Podczas ciąży, a także w trakcie karmienia zwiększa się zapotrzebowanie energetyczne oraz potrzeba składników odżywczych - witamin, białka, węglowodanów i składników mineralnych. Kiedyś powszechnie sądzono, że w ciąży należy „jeść za dwoje”. Dzisiaj wiemy, że podstawowa zasada diety w ciąży powinna mówić przede wszystkim o jakości produktów, a nie ilości. W menu powinny znaleźć się produkty lekkostrawne takie jak: pieczony, lub gotowany drób, warzywa, owoce, makaron, ryż, nabiał, grillowane lub pieczone ryby itd. Pikantne, mocno przyprawione jedzenie, rośliny strączkowe, słodycze czy kolorowe napoje gazowane są ciężkostrawne i mogą spowodować problemy z trawieniem nie tylko u matki, ale i u niemowlaka.

Jednym z pewnych składników, po które powinny sięgać kobiety w ciąży jak i karmiące mamy jest mięso z kurczaka, będące wartościowym źródłem białka budującego mięśnie. Białko zawarte w produktach pochodzenia zwierzęcego jest bardzo wartościowe. Włączając do diety mięso drobiowe, kobieta ciężarna może być pewna, że dostarcza pełnowartościowego białka, bogatego w zestaw wszystkich niezbędnych aminokwasów.

Jedzenie to wielka przyjemność i bardzo często przyszłe mamy sięgają w czasie ciąży po liczne smakołyki, licząc przy tym na brak konsekwencji. Niestety, nadmiar spożywanych kalorii czy wysoko przetworzone jedzenie mogą spowodować nieprawidłowy przyrost masy ciała, a także zwolnienie metabolizmu – również u naszego maleństwa! – mówi Magdalena Zaniewicz, psycholog i autorka bloga Mojedwoje.pl - Dbajmy o siebie i wybierajmy wartościowe składniki, najwyższej jakości. Wśród mam temat mięsa zawsze budził wiele kontrowersji ze względu na jego pochodzenie czy brak informacji o tym czym kurczak był karmiony. Dlatego ja wybrałam Kurczaka Zagrodowego, o którym wiem wszystko. Odkryłam go w mojej drugiej ciąży, gdy zaczęłam naprawdę z rozwagą komponować swoją dietę. Jego pewne pochodzenie z podlaskich gospodarstw, brak podawania przez cały okres chowu antybiotyków czy wyłącznie roślinna karma bez GMO, którą jest karmiony to fakty, które do mnie przemawiają. Zagrodowy to bezpieczny i wartościowy produkt, któremu ufam. Co więcej Kurczak Zagrodowy jest delikatny w smaku, a mięso mniej tłuste, więc czuję różnicę gdy zjem innego kurczaka.

Mięso z kurczaka warto włączyć do codziennej diety ze względu na liczne składniki odżywcze, pamiętając przy tym o wyborze mięsa wysokiej jakości. Kurczak Zagrodowy polecany jest kobietom w ciąży oraz karmiącym mamom ze względu na liczne walory odżywcze, które wynikają z wyjątkowej metody chowu. Kurczaki Zagrodowe mają zapewnione komfortowe warunki do życia. Chowane są wyłącznie w małych, rodzinnych gospodarstwach, na Podlasiu. Mają dostęp do zagrody na świeżym powietrzu, po której mogą swobodnie spacerować. Cały czas są w ruchu, przez co są mniej otłuszczone niż standardowe kurczaki. Poza tym Kurczaki Zagrodowe żywione są wyłącznie wysokowartościową, naturalną karmą roślinną bez GMO, w skład której wchodzą zboża i słonecznik, zapewniające wszystkie witaminy i mikroelementy, niezbędne do prawidłowego rozwoju. Podczas chowu nigdy nie podawane mu są antybiotyki. Mięso z kurczaka w codziennej diecie, to nie tylko zdrowy, dobry nawyk, ale też przyjemność z jedzenia. Kruche mięso drobiowe cenione jest za prostotę przygotowania i delikatny smak.

Kurczak Zagrodowy to doskonały składnik diety, z którego można przygotować wiele kreatywnych przepisów zapewniających urozmaicone i wyśmienite menu. Z Zagrodowym zarówno codzienne obiady jak i propozycje na szczególne okazje, będą pyszne, wartościowe i bezpieczne dla zdrowia mamy i dziecka.

W ciąży z wiadomych względów nie mogłam jeść absolutnie wszystkiego, na co miałam ochotę, ale z Zagrodowym odkryłam nowe, ciekawsze oblicze mojej kuchni. Potrawy z Kurczaka Zagrodowego na stałe wpisały się w rodzinny jadłospis. Dziś z przyjemnością przygotowuję różnorodne dania i przekąski, dzięki czemu moja kuchnia jest nie tylko zdrowa, lecz także pyszna i inspirująca. Jednym z moich ulubionych, sprawdzonych przepisów są wyśmienite roladki z Kurczaka Zagrodowego z suszonymi pomidorami i fetą, gotowane na parze oraz sałatka z kurczakiem, ryżem i brzoskwinią. To doskonałe propozycje dla wszystkich mam, które podczas zbliżającego się Sylwestra liczą na smaczne i efektowne danie – mówi autorka bloga Mojedwoje.pl.

Sylwestrowe menu czyli roladki z Kurczaka Zagrodowego z suszonymi pomidorami i fetą gotowane na parze oraz sałatka z Kurczakiem Zagrodowym, ryżem i brzoskwiniami

 

Składniki roladek:

  • Filet Kurczaka Zagrodowego
  • Poł opakowania sera feta
  • Garść suszonych pomidorów
  • Garść świeżej bazylii
  • Świeża bazylia
  • Suszona bazylia
  • Sól, pieprz

 

Sposób przygotowania roladek:

Filet przekrawamy w poprzek na dwa cieńsze kotlety. Rozbijamy delikatnie tłuczkiem. Kotlety przyprawiamy z obu stron solą, pieprzem i dość sporą ilością suszonej bazylii. Na każdej piersi kładziemy po kilka listków świeżej bazylii, pokrojoną w kostkę fetę i posiekane suszone pomidory. Zwijamy ciasno roladki i spinamy wykałaczkami. Gotujemy na parze przez około pół godziny. Roladki są wspaniałym pomysłem jako przekąska na zimno, ale także jako jak pomysł na obiad jako danie główne np. z ryżem lub ziemniakami.

Składniki sałatki:

  • Filet Kurczaka Zagrodowego
  • 2 woreczki ryżu
  • Brzoskwinie w syropie (puszka)
  • Łyżka masła klarowanego
  • 2 duże łyżki majonezu
  • Bazylia i oregano

Sposób przygotowania sałatki:

2 woreczki ryżu wsypujemy do garnka z wrzącą wodą do zagotowania. W tym czasie kroimy brzoskwinie z puszki (1 puszka, choć ja dla smaku lubię skroić nawet 1,5). Filet Kurczaka Zagrodowego kroimy w kostkę i smażymy na maśle z dodatkiem bazylii i oregano. Po chwili dodajemy sok z brzoskwini i tak gotujemy. Ryż dla smaku mieszam z majonezem, dodaję brzoskwinie i kurczaka. Sałatka wspaniale smakuje świeżo po przygotowaniu a nawet na następny dzień np. na śniadanie.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Zdrowie Seniora

  • Jak opóźnić starzenie się skóry?

    Skóra zaczyna się starzeć już po 25. roku życia. Na początku oznaki są mało widoczne, gdyż skóra stale się odnawia - w ciągu 28 dni nowe komórki zastępują stare. Jednak z czasem cykl regeneracji zaczyna się wydłużać. Aby jak najdłużej zachować młody wygląd skóry, należy zadbać o regularny odpoczynek i odpowiednią ilość snu, pić odpowiednią ilości wody, dbać o aktywność fizyczną, zapewnić zbilansowaną dietę bogatą w warzywa, unikać używek oraz stosować kremy do pielęgnacji twarzy.

    Więcej…  
  • Zdrowy styl życia

    Zniechęceni niepowodzeniami w realizowaniu noworocznych postanowień coraz częściej z nich rezygnujemy i od razu poddajemy się walkowerem. Dlaczego nie udaje się ich spełnić? Bo zwykle chcemy osiągnąć zbyt dużo i zbyt szybko. Efekty? Podobne jak w przypadku nierozsądnego odchudzania i bolesnego efektu jo-jo. Zamiast porywać się z motyką na słońce lepiej… złe nawyki zmieniać w dobre małymi kroczkami. Oto 12 kroków, które w ciągu 12 miesięcy pozwolą nam zacząć prowadzić zdrowy styl życia.

    Więcej…  
  • Udar niedokrwienie mózgu

    Migotanie przedsionków jest groźną arytmią, która pięciokrotnie zwiększa ryzyko udaru niedokrwiennego mózgu. Migotanie przedsionków nie zawsze łatwo zdiagnozować, ale na co dzień warto zwrócić uwagę, czy u naszych bliskich – szczególnie rodziców i dziadków, osób w podeszłym wieku, serce bije miarowo. Jeśli nie, może to być sygnał, że potrzebna jest szczegółowa diagnostyka i leczenie arytmii – po to, by chronić naszych bliskich przed udarem niedokrwiennym mózgu, grożącym kalectwem lub śmiercią

    Więcej…  
  • Termolifting zastosowanie

    Radiofrekwencja frakcyjna mikroigłowa, nazywana termoliftingiem, jest alternatywą dla chirurgii plastycznej. Łączy w sobie 2 metody: fale elektromagnetyczne (ogrzewanie tkanek) i nakłucia mikroigłami (samoregeneracja). Dzięki temu pobudza wywarzanie włókien kolagenowych i elastynowych, wygładza skórę i wyrównuje jej koloryt.

    Do tej pory laseroterapia.

    Do niedawna prym wśród zabiegów, które mają na celu przebudowę tkanek, likwidację blizn, rozstępów, ujednolicenie struktury i kolorytu skóry oraz lift rejonów zabiegowych, wiodła laseroterapia.

    Więcej…  
  • Opuncja figowa - naturalny botoks

    Z nasion opuncji figowej, czyli jednego z kaktusów, wytwarza się najcenniejszy olej na świecie. Nazywany jest naturalnym botoksem, gdyż przeciwdziała starzeniu się skóry. Dodatkowo kupić można macerat z jej kwiatów w oleju arganowym. Jednak opuncja znajduje zastosowanie nie tylko w kosmetyce, gdyż wytwarza się z niej błonnik i produkty spożywcze.

    Kobiety wschodu od tysięcy lat stosują olejki z opuncji figowej (kaktus z gatunku Opuntia Ficus Indica) do pielęgnacji twarzy i dłoni, a także okolic oczu, dekoltu i szyi.

    Więcej…  
  • Przygotowania do jazdy na nartach

    Zanim wyjedziemy na narty, należy oprócz sprzętu, przygotować przede wszystkim nasze stawy. W tym celu stosujmy dietę bogatą w białko, kolagen oraz witaminę D i C. Można wspomóc się suplementami z alg, które zawierają dobrze przyswajalne minerały. Poza tym należy regularnie ćwiczyć, aby zadbać o ruchomość stawów, jak i ogólną kondycję organizmu.

    Jak zbudowane są stawy.

    Staw to ruchome połączenie przynajmniej 2 kości, które umożliwia im poruszanie się względem siebie.

    Więcej…  
  • Aktywność fizyczna seniora w zimie

    Choć za oknem zimno i nieprzyjemnie, nie warto rezygnować z przebywania na dworze. Nawet w zimne i mroźne dni dobrze zrobić sobie nawet krótki spacer. W zimie wcale nie musimy rezygnować z  fizycznej aktywności. Wymówkami w tym okresie stają się przede wszystkim skrócony dzień, niekorzystna aura lub chęć uniknięcia zachorowań na typowe o tej porze roku dolegliwości – przeziębienia, grypy, anginy, zapalenia gardła, oskrzeli, płuc, itp. Jednak należy pamiętać, iż sportowy zastój wiąże się z negatywnymi skutkami.

    Więcej…  

Pasje Seniora

CZATeria

seniorzy gotowe fb

Nowości

Wyszukiwanie