Porady dnia

Porady dnia

Aktualności Seniora

Aktualności Seniora

Zdrowie Seniora

Zdrowie Seniora

Pasje Seniora

Pasje Seniora

Poszukiwana 45+

... czy kampania aktywizująca zawodowo seniorki odniosła sukces?


Dwa lata temu rozpoczęto kampanię „Poszukiwana 45+ : rzetelność, zaangażowanie, doświadczenie”. Finansowana z funduszów unijnych akcja informacyjna miała przekonać pracodawców do zatrudniania seniorek.

 

Uczta po cesarsku

Godny prawdziwego mężczyzny Tafelspitz czy Kaiserschmarrn? Mięsny przysmak czy słodki „omlet Sissi”? Inspiracją kolejnego odcinka programu kulinarnego „Kuroniowie rozgryzają” jest cesarski stół Habsburgów. W ten weekend na antenie Kuchni.tv serwujemy historię austriackiego smaku w pigułce.

Nowa metoda leczenia zaćmy

W Polsce dostępna jest już najnowsza soczewka wykorzystywana przy leczeniu zaćmy – wieloogniskowa (multifokalna) soczewka Acrysof® ReSTOR® z asferyczną optyką.  Jest to prawdziwa szansa dla osób cierpiących na zaćmę na odzyskanie ostrości widzenia.

Czar lemoniadowych wspomnień

Czar lemoniadowych wspomnień
Gdyby powstał ranking smaków z dzieciństwa, zajęłaby jedno z czołowych miejsc. Lemoniada, pamiętana jako napój w plastikowych woreczkach ze słomką lub szklankach ozdobionych plastrem cytryny lub pomarańczy, wraca dziś do łask!
Najpierw dawała szansę na przeżycie najbiedniejszym mieszkańcom Londynu. Próbowali zarobić sprzedając słodką wodę z cytryną. Przechodnie chętnie korzystali z niedrogiego napoju, żeby ochłodzić się w ciepłe dni.  W barwnych latach sześćdziesiątych lemoniada stała się napojem kultowym, a za jedną jej butelkę można było zyskać uśmiech ukochanej.
Oprócz sentymentalnego wymiaru tego napoju warto wspomnieć o jego znaczeniu dla… gospodarki! Wielu amerykańskich milionerów zaczęło budować swoje fortuny od własnego lemoniadowego biznesu. Doskonałym przykładem jest Ray Kroc - twórca potęgi firmy McDonald’s, który już w szkole podstawowej sprzedawał lemoniadę stojąc przed swoim domem w Chicago. Inny Amerykanin - inwestor giełdowy Carl Icahn – sprzedawał cytrynowy napój, aby zrealizować swoje marzenie: zakup cadillaka. Dziś jego majątek szacowany jest na 14 miliardów dolarów, a on sam zajmuje czterdzieste szóste miejsce na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Zbliża się upalne lato, warto więc pamiętać, aby na naszych stołach stał dzbanek orzeźwiającej lemoniady z kostkami lodu. Przywołaj wraz z  nią „smak z dzieciństwa” i wspomnienia beztroskich wakacji. Przygotuj ją razem z programem „Kuroniowie rozgryzają” na antenie Kuchni.tv w sobotę o godz. 14:35.
 
Gdyby powstał ranking smaków z dzieciństwa, zajęłaby jedno z czołowych miejsc. Lemoniada, pamiętana jako napój w plastikowych woreczkach ze słomką lub szklankach ozdobionych plastrem cytryny lub pomarańczy, wraca dziś do łask!
 
Najpierw dawała szansę na przeżycie najbiedniejszym mieszkańcom Londynu. Próbowali zarobić sprzedając słodką wodę z cytryną. Przechodnie chętnie korzystali z niedrogiego napoju, żeby ochłodzić się w ciepłe dni.  W barwnych latach sześćdziesiątych lemoniada stała się napojem kultowym, a za jedną jej butelkę można było zyskać uśmiech ukochanej.
 
lemoniada
Oprócz sentymentalnego wymiaru tego napoju warto wspomnieć o jego znaczeniu dla… gospodarki! Wielu amerykańskich milionerów zaczęło budować swoje fortuny od własnego lemoniadowego biznesu. Doskonałym przykładem jest Ray Kroc - twórca potęgi firmy McDonald’s, który już w szkole podstawowej sprzedawał lemoniadę stojąc przed swoim domem w Chicago. Inny Amerykanin - inwestor giełdowy Carl Icahn – sprzedawał cytrynowy napój, aby zrealizować swoje marzenie: zakup cadillaka. Dziś jego majątek szacowany jest na 14 miliardów dolarów, a on sam zajmuje czterdzieste szóste miejsce na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Zbliża się upalne lato, warto więc pamiętać, aby na naszych stołach stał dzbanek orzeźwiającej lemoniady z kostkami lodu. Przywołaj wraz z  nią „smak z dzieciństwa” i wspomnienia beztroskich wakacji. Przygotuj ją razem z programem „Kuroniowie rozgryzają” na antenie Kuchni.tv w sobotę o godz. 14:35.
 

Wystawa zdjęć ...

Wystawa zdjęć Podopiecznych Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”
pt „JESTEŚMY” gości w Berlinie!
 
 
Wystawa Pt JESTEŚMY” powstała w 2006 roku z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Starszych. Od tej pory była eksponowana w kilku miastach w Polsce, a w maju b.r. uświetniła międzynarodową konferencję ‘”Starzenie się krajów Europy Wschodniej”.
Jej organizatorami byli DGO (Deutsche Gesellschaft fur Osteuropakunde) i EVZ (Erinnerung. Verantwortung. Zukunft).
 
Niecodzienna wystawa pokazuje portrety osób starszych w ich codziennym otoczeniu.
Fotografie w bardzo czytelny sposób przekazują świat osób starszych. Obrazy te nie wymagają tłumaczenia, odkrywają nam świat starszych ludzi. Niektórzy przygotowali się na przyjście fotografa, inni zaprosili go do domu spontanicznie.
 
Wystawą pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na obecność w nim osób starszych oraz budować pozytywny wizerunek Seniorów. Adresujemy ją również bezpośrednio do osób starszych. Po pierwsze dlatego by w ten sposób uczcić Ich Święto, ale też i dla zachęcenia Ich by mocno zaistnieli w dzisiejszym społeczeństwie.
Wszystkie sfotografowane osoby to Podopieczni Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”, które wspiera samotnych starszych ludzi.
Więcej zdjęć z wystawy: http://www.panabild.de/pokrycki/
 

mali bracia ubogich... Podopiecznych Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich” pt „JESTEŚMY” gości w Berlinie!

Wystawa Pt JESTEŚMY” powstała w 2006 roku z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Starszych. Od tej pory była eksponowana w kilku miastach w Polsce, a w maju b.r. uświetniła międzynarodową konferencję ‘”Starzenie się krajów Europy Wschodniej”. Jej organizatorami byli DGO (Deutsche Gesellschaft fur Osteuropakunde) i EVZ (Erinnerung. Verantwortung. Zukunft).
 

Senior w centrum uwagi

Senior w centrum uwagi
Jakie są potrzeby seniorów we współczesnym świecie? Jak projektować urządzenia, aby były przyjazne także dla osób w starszym wieku? Na te i inne pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy zorganizowanej przez firmę Emporia Telecom Międzynarodowej Konferencji „Potrzeby seniorów we współczesnym świecie”, która odbyła się w piątek 21 maja w Warszawie, w Centrum Prasowym Foksal.
W spotkaniu wzięli udział znakomici naukowcy, na co dzień zajmujących się tematyką osób starszych, w tym Ian Hosking, Senior Research Associate w Engineering Design Centre (Centrum Wzornictwa Przemysłowego) Uniwersytetu Cambridge oraz prof. dr hab. Piotr Błędowski, Przewodniczący Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego i Dyrektor Instytutu Gospodarstwa Społecznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Konferencję otworzył Albert Fellner, założyciel Emporia Telecom. Tematem jego prezentacji była filozofia wzornictwa produktów marki emporia. Wyjaśnił, że dostrzeżenie potrzeb osób starszych jako wymagającej i stale rosnącej grupy konsumentów, legło u podstaw filozofii firmy oraz wzornictwa oferowanych przez nią produktów. Albert Fellner na przykładzie różnych modeli telefonów komórkowych marki emporia przedstawił gościom cechy, które decydują o tym, że są one przyjazne dla seniorów: duże i łatwo wyczuwalne klawisze, spore ekrany z przyjaznym dla oczu starszych użytkowników tłem czy przycisk alarmowy.
– Testujemy także usługę, która pozwoli użytkownikowi telefonu słyszeć głos w słuchawce wyraźniej, niż gdyby rozmówca mówił do niego stojąc w tym samym pomieszczeniu. Usługa ta pozwoli personalizować ustawienia w każdym z telefonów, tak aby dopasowywać poziom głośności do indywidualnych potrzeb każdej osoby – powiedział Albert Fellner.
Kolejny gość konferencji, Ian Hosking, przedstawił statystyki dotyczące starzenia się społeczeństwa. W 1950 r. było na świecie 200 milionów osób powyżej 60. roku życia, w 2050 r. ma być ich już 2 miliardy. Najszybciej starzejące się społeczeństwa to: Japończycy, Amerykanie, Hiszpanie, Francuzi i Niemcy. Problemem jest także zmniejszająca się ilość osób pracujących na jedną osobę na emeryturze: z dwunastu w 1950 r. do prognozowanych czterech lub mniej w roku 2050.
Ian Hosking przybliżył zagadnienie projektowania produktów przyjaznych dla osób starszych, grupy społecznej, o której często zapomina się tworząc posiadające coraz więcej możliwości i coraz mniejsze gadżety. Jego zdaniem telefony komórkowe mają dziś tak wiele różnych funkcji, że niewielu użytkowników korzysta choćby z połowy z nich. Duży poziom skomplikowania tych urządzeń sprawia, że seniorzy boją się lub nie potrafią używać komórek, choć bardzo chcieliby móc z łatwością kontaktować się z najbliższymi w każdej chwili i z dowolnego miejsca. – Jeśli projektuje się produkty z myślą o młodych ludziach, wyłącza się z korzystania z nich osoby starsze, zaś projektując urządzenia z myślą o seniorach, uwzględnia się także osoby młode – wyjaśnił Ian Hosking.  Dodał, że produkt dla osób starszych nie musi wyglądać nieatrakcyjnie. Także seniorzy powinni mieć do wyboru urządzenia dobrej jakości, o wyjątkowym wzornictwie uwzględniającym ich potrzeby. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi coraz więcej firm, w tym między innymi Emporia Telecom czy Ferrari, które produkuje samochody o drzwiach otwierających się do góry, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z auta.
Prof. dr hab. Piotr Błędowski scharakteryzował osoby starsze jako grupę konsumentów i odpowiadał na pytanie, czy senior jest dobrym klientem. Okazuje się, że choć dochody polskich seniorów jeszcze nie dorównują dochodom zachodnich społeczeństw, są oni grupą, która ma spory potencjał nabywczy. Dzieje się tak, gdyż miesięczne przychody osób starszych są stałe. Seniorom nie grozi nagła utrata stałych dochodów spowodowana chociażby zwolnieniem, które może spotkać osoby pracujące. Jednocześnie osoby starsze są wyjątkowo wiernymi klientami i rzadko dokonują zakupów pod wpływem impulsu.
Wszyscy uczestnicy konferencji zgodzili się ze stwierdzeniem, że starzejące się społeczeństwo to nie lada wyzwanie nie tylko dla ekonomistów, ale także dla firm, które prędzej czy później będą musiały uwzględnić wymagania tej stale rosnącej i coraz bardziej zamożnej grupy społecznej.

emporia_GrauVrlf_4cJakie są potrzeby seniorów we współczesnym świecie? Jak projektować urządzenia, aby były przyjazne także dla osób w starszym wieku? Na te i inne pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy zorganizowanej przez firmę Emporia Telecom Międzynarodowej Konferencji „Potrzeby seniorów we współczesnym świecie”, która odbyła się w piątek 21 maja w Warszawie, w Centrum Prasowym Foksal.